Hvad du kan lære fra konkurrerende Ebay auktioner.

Hvis du har en kyndige forretningsmand, er chancerne du allerede har taget et kig på dine konkurrenters auktioner. Hvad du måske ikke har indset, er bare, hvor meget du kan lære hvis du ved hvad du leder efter.

Til at begynde med, gider ikke kigge på lister, der ikke har afsluttet endnu-du ved ikke, hvad der skal ske med dem. I stedet bruge siden Avanceret søgning til at søge efter fortegnelser, der sælges. Bare gå til siden Avanceret søgning type i de søgeord, du ved vil finde dine konkurrenters elementer, krydse af ‘Afsluttede lister kun’ og angive det minimale antal bud til 1. Indstil den til at sortere efter ‘ pris: højeste first’.

Dette vil vise dig auktioner konkurrerer med undertegnede, der har for nylig færdig, skal du starte med dem, der sælges til mest (ignorere nogen med priser i rød-de ikke sælge). Gå og tage et kig, med særlig vægt på følgende punkter:

Titler. Hvilke oplysninger sætter toppen sælgere af din vare i deres titler, og hvad de udelade? Hvis dine titler er meget anderledes end deres, kan det være tid til en nytænkning.

Beskrivelser. Du vil sikkert bemærke at de højeste sælgere har ikke bare kopieret tekst fra selskabets hjemmeside eller en Amazon.com anmeldelse – de har gået til besværet med at skrive lidt om varen og om sig selv. Lære af deres eksempel.

Billeder. Jeg kan næsten garantere dig, at fortegnelsen vil have meget rart billeder – ikke katalog kvalitet, men godt nok til at se hvad du får. Med elementer af enhver betydelige omkostninger, vil du sikkert finde mere end ét foto fra forskellige vinkler.

Stil. Er det skrevet conversationally eller i kortfattet saglig sprog? Den måde, skal du skrive helt afhænger af, hvad markedet synes at kunne lide – og markedet synes at kunne lide hvad toppen sælgere skrev.

Tid. Det er ret nemt at ignorere dette som en faktor uden betydning, men være opmærksom, når de bedst sælgende elementer auktioner begyndte og sluttede. Dette kan give dig et par fingerpeg om bedst til at fange købere, der vil byde højt på din vare, og derefter kan du planlægge dine varer i overensstemmelse hermed.

Pris. Hvis dine konkurrenter sælger bruger køb det nu, du kan se hvad maksimalt er at de har formået at sælge for nylig, og indstille din egen købe det nu pris lidt under det.

Forsendelse. Kig rundt for at se sweet spot for forsendelse. Hvis du kan finde ud af en måde at få dine forsendelsesomkostninger lavere end de højeste sælgere, så er det en fantastisk mulighed for at differentiere sig selv på markedet.

Når du se, hvad der virker, kan du begynde at efterligne dine konkurrenter-naturligvis kan du bare kopiere dem helt, men du kan strukturere din auktion på samme måde og sørg for, at det indeholder de samme oplysninger.

Hvis du ønsker dine varer til at gøre det endnu bedre, så begynde strømpe elementer i din kategori, der er de mest efterspurgte. Vi vil vise dig hvordan man kan fortælle, hvad sælger og hvad der ikke i vores næste e-mail.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *